مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 08:252020-12-28پزشكي

بیماران کرونایی چشم انتظار دریافت پلاسما| اهدای 759 واحد پلاسما در خراسان جنوبی


مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: 759 واحد پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا از اول مرداد تا پایان آذرماه به بیماران کرونایی استان اهدا شد.

- ابراهیم میری مقدم امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: وظیفه سازمان انتقال خون جمع آوری و فرآوری پلاسمای بهبود یافتگان است چراکه پلاسمای بهبود یافتگان از کرونا به دلیل وجود پادتن ضد ویروس برای نجات بیماران مفید است.

بهترین زمان برای اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان حداقل 14 و ترجیحا 28 روز بعد از بهبودی است   وی بیان داشت: بهترین زمان برای اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان حداقل 14 و ترجیحا 28 روز بعد از بهبودی است تا در این فاصله زمانی مطمئن شویم که آن ها دیگر ناقل نیستند و می توانند بدون هیچ دغدغه ای پلاسما اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی مطرح کرد: همه بهبود یافتگان شرایط اهدا را ندارند و سن اهدا باید بین 18 تا 60 سال باشد لذا برخی مبتلان به کرونا که بهبود یافته اند دارای فشار خون چاقی، دیابت یا برخی علائم دیگر هستند که شرایط اهدای پلاسما را ندارند.

759 واحد پلاسما از بیماران کرونایی استان دریافت شد که از این تعداد 666 واحد به مراکز درمانی استان ارسال شد   میری مقدم از دریافت 759 واحد پلاسما از بیماران کرونایی استان خبر داد و تبیین کرد: از این مقدار 609 واحد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران کرونایی چشم انتظار دریافت پلاسما| اهدای 759 واحد پلاسما در خراسان جنوبی

بیماران کرونایی چشم انتظار دریافت پلاسما| اهدای 759 واحد پلاسما در خراسان جنوبی